"ההמון המשולהב הכה את הפצועים במקלות, אבנים ושרשראות ברזל"

    קובי פינקלר No Comments on "ההמון המשולהב הכה את הפצועים במקלות, אבנים ושרשראות ברזל"
    8:58
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on גנזך קידוש ה': השואה – ערכים; לא רק סיפור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) הותרו לפרסום שאר פרטי החקירה במתקרית הלינצץ שבצאו על ידי בני העדה הדרוזית באמבולנס צבאי שנשא פצועים מסוריה.

    מהראיות שאספו חוקרי ימ״ר צפון עולה כי – בעקבות דיווחים שהגיעו למשטרה ביום 22.6.15, סמוך לשעה 21:30 , הותקף אמבולנס צה"לי אשר העביר שני פצועים סוריים שבכניסתם לישראל מצבם הוגדר קל, מגבול סוריה לתוך מדינת ישראל לצורך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

    אזרחים דרוזים מרמת הגולן ארבו לאמבולנס הצה"לי בכיכר סולטאן אל בעשה בכפר מג'דל שמס, חסמו את האמבולנס וניסו למנוע את המשך נסיעתו. אך האמבולנס הצליח לפרוץ את ההמון למרות שנזרקו חפצים לעברו ונשברו שמשות הרכב.

    האמבולנס הגיע אל חניון מלון רימונים בנווה אטיב , במקום החלו להאסף עשרות רבות של אזרחים דרוזים, כשחלקם רעולי פנים ונושאים עימם שרשרות ברזל, אבנים ומקלות.

    ההמון הוציא את אחד הפצועים הסוריים דרך שמשת האמבולנס השבורה ולאחריו שלף את הפצוע הנוסף וכילה בהם את זעמו.

    כשניסו החיילים למנוע זאת מההמון הזועם, הותקפו החיילים ונפצעו. הכח הצבאי במקום נאלץ לירות באויר ואף השתמש ברימון הלם במטרה להרתיע את ההמון, אך ההרתעה היתה למשך מספר שניות וההמון חזר לאמבולנס לבצע את זממו.

    ההמון המשולהב הכה את שני הפצועים שהיו מוטלים על הקרקע באמצעות קרשים, מקלות, אבנים ושרשראות ברזל, תוך שבועטים בהם בכל חלקי גופם.

    בשלב זה הצטייד אחד הנאשמים בקרש תוך שהוא חובט בעוצמה מספר פעמים בפלג גופו העליון של הפצוע בכוונה להמיתו ואף נטל סלע והטיחו בפצוע.

    במקביל התקרבה הנאשמת הנוספת והטיחה בפצוע מספר פעמים בעוצמה סלע בפלג גופו העליון בכוונה להמיתו.

    כשההמון סבר כי הצליחו להרוג את הפצועים הסוריים, עזבו אותם, כשהבינו כי הם עודם בחיים חזרו במטרה להשלים את המשימה ולהורגם. בשלב זה הכוח הצבאי מילט את הפצועים כששניהם מוגדרים במצב קשה עד אנוש.

    בחקירה מאומצת של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון , נעצרו 30 חשודים בחשד למעורבות באירועים וכנגד שניים מהם הוגש זה עתה כתב האישום בגין גרימת מותו בכוונת תחילה של הפצוע הסורי.

    לזירה הוזעקו כוחות משטרה רבים בראשות מפקד מחוז צפון ניצב זהר דביר , שם התקיימה הערכת מצב ובסופה הטיל מפקד המחוז את החקירה על מחלק המיעוטים בראשות רפ״ק אלי פוקס ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

    היום הוגש כתב אישום באמצעות פרקליטות מחוז צפון בעבירת רצח בכוונה תחילה כנגד שני הנאשמים.

    עם זאת הדגישו במשטרה כי "החקירה טרם הסתיימה, אנו פועלים להמשך איסוף ראיות כנגד יתר המעורבים במטרה לפעול למיצוי הדין עם אחרון המעורבים".



    0 תגובות